Leidinio tema turėtų sudominti platų skaitytojų ratą, visus mėgėjiškai ir profesionaliai besidominčius gyvensenos kultūra, ypač – išvaizdos mada, stilingumu, naujovėmis ir veiklos organizavimu prabangos bei mados sektoriuose.
Šis leidinys skirtas visiems besidomintiems gyvensenos kultūra, kuri ekonominės gerovės šalyse susiformuoja trijų fenomenų – prabangos, mados ir stiliaus – veikiama. Kad išsamiau aptartų temą, autorius pasirinko kiek neįprastą teksto struktūrą, kuri, jo manymu, leidžia atskleisti ne tik šių socialinių reiškinių esmę, bet ir jų sąsajas su visuotiniais procesais.
Autorius atkreipia skaitytojo dėmesį, kad prabanga, mada ir stilius yra glaudžiai susiję vieni su kitais socialiniai fenomenai, nors jų poveikis dvasiniam ir ekonominiam visuomenės gyvenimui skiriasi. Leidinyje ne tik ieškoma šiuolaikinės gyvensenos ir praeities paveldo ryšių, bet ir aptariami demokratiškumo stiprėjimo nulemti pokyčiai ir susiformavusios vartotojiškos sąmonės keliama ekonominės sumaišties grėsmė. Prabanga, mada ir stilius yra kūrybinės ir gamybinės veiklos rezultatas, kuris lemia dvasinių bei medžiagiškųjų gėrybių pasiskirstymo rinkose kaitą. Autoriui atrodė svarbu įvertinti su šiais reiškiniais susijusių permainų poveikį kultūrai.
Savo naujausiame leidinyje autorius remiasi pripažintais užsienio tyrinėtojais, kurių svarstymai, kaip jam atrodo, galėtų būti naudingi ieškantiems atsakymo į klausimą, kokia mūsų pačių socialinė tapatybė, kodėl mūsų savikūra tapo priklausoma nuo visagalių rinkoženklių – jais nužymėti vis įspūdingesnio dizaino naujausių technologijų gaminiai, kodėl būtent tokie gaminiai virto individo statusą visuomenėje reiškiančiomis prekėmis. Bent iš dalies atsakius į šiuos klausimus, pagrįstai būtų galima kelti kitus: kodėl nuo neatmenamų laikų žmonėms patinka gyventi ne tikrovės, o svajonių, iliuzijų pasaulyje? Kodėl juos žavi prabanga, kodėl ji, nors panašiai suprantama, taip skirtingai vertinama? Kodėl sekame madingomis tendencijomis? Kodėl toks sunkiai apibrėžiamas dalykas kaip asmeninis stilingumas, kuriam leidinyje taip pat skiriamas, kad ir kuklus, dėmesys, yra mums tokios didelės svarbos siekinys? Net septyniasdešimt svarbių temų, 63 jas papildančios schemos ir lentelės, 13 priedų, skirtų profesionalams ir mėgėjams, kuriems išvaizdos mada ne tuštybė, o svarbi pažangios visuomenės emocinio, dvasinio ir ekonominio gyvenimo dalis.
---
Dr. Eugenijus Skerstonas (g. 1958) studijavo ekonomiką Vilniaus universitete, jame dėstė, 1990 m. apsigynė disertaciją. Dirbo įvairiose institucijose ir įstaigose, PHARE projektuose, 2004–2007 metais vertėjavo Europos Komisijoje Liuksemburge. Kalba keliomis užsienio kalbomis. Šiuo metu– K. Simonavičiaus universiteto docentas, Vilniaus dizaino kolegijos dėstytojas, paklausus viešųjų paskaitų lektorius. E. Skerstonas – šešių išsamių albumų apie gyvensenos kultūrą ir periodinių leidinių straipsnių autorius, radijo bei televizijos laidų pašnekovas, o pastaruoju metu – renginių moderatorius, taip pat kelių aprangos bendrovių fotomodelis
Comments
Post new comment