Tai vadovėlio „Kodėlčius. Informacinės technologijos 7–8 klasei“. pataisytas ir papildytas leidimas atsižvelgus į atnaujintą Pagrindinio ugdymo bendrųjų programų informacinių technologijų programą. Vadovėlis yra atvartų struktūros: vienai temai paprastai skiriamas vienas atvartas. Mokomoji medžiaga dėstoma glaustai, kiekviena tema skirta konkrečiam darbui sukurti. Pagrindinis dėmesys skiriamas ne įrankiams, bet būdams, kaip gali būti siekiama tikslo. Pasirinkta mokomosios medžiagos pateikimo forma – dialogai. Būtent klausimų ir atsakymų forma leidžia ne tik eiti link siekiamo tikslo, bet ir aptarti kitus variantus, pasiaiškinti, kodėl jie nepriimtini ar kas nutiktų (ar pasikistų), pasirinkus juos.
Naujoje vadovėlio laidoje nebėra kompiuterinio konstravimo („Imagine Logo“) skyriaus (kompiuteriniam konstravimui išleista atskira mokomoji knyga J. Aušraitė A. Žandaris „Kodėlčius moko(si) Imagine Logo“), daugiau dėmesio skirta kitoms temoms, papildyta atnaujintoje „Bendrojoje programoje“ atsiradusiomis naujomis temomis. Naujos temos yra apie kompiuterių virusus bei antivirusines programas, spartųjį teksto rašymą kompiuteriu, sąrašų tvarkymą (tekstų rengimo skyrius), išplėtotos skaičiuoklės lentelių tvarkymo, funkcijų naudojimo ir diagramų rengimo temos, iš esmės atnaujintas darbo su pateikčių rengyklėmis skyrius. Šiam vadovėliui parengtos pratybos ir mokytojo knyga.
Iš vadovėlio recenzijų...
Švietimo plėtotės centro recenzento išvados
Knygoje aiškinama, kaip rengti rašinius tekstų rengykle, lenteles – skaičiuokle, pateiktis – pateikčių rengykle. Iliustruojama gerai parinktais pavyzdžiais. Kalba aiški ir taisyklinga. Aiškinama ne tik kaip dirbti su minėtomis programomis, bet ir kaip turi atrodyti taisyklingai ir tvarkingai parengtas dokumentus, pavyzdžiui, kurioje vietoje skelti į puslapio pabaigą netelpančią pastraipą, kur kokius šriftus naudoti, kaip apipavidalinti lenteles, skaidres. Tai vertinga šio vadovėlio savybė, nes tada mokinys pajunta kam iš tikrųjų reikalingos programose esančios priemonės ir išmoksta prasmingai jomis naudotis.
Gintautas Grigas
Comments
Post new comment